lördag, februari 21, 2009

Hur började mina tankar på gastric bypass?! (Bilder)

Vi kan börja med lite historia.. jag var smal som barn/ungdom, pinnsmal faktiskt:) Men sen blev jag med barn-88 och gick upp 26 kg varav när min underbara dotter föddes så gick jag ned
16 kg men då blev det alltså +10kg kvar;( ...-91 så blev jag gravid igen och gick åter igen upp 20 kg och ned 10kg efter förlossning och slutligen kom sist men inte minst sista grabben -96 då jag gick upp 20 kg igen och ytterligare blev det kvar +10kg. så om jag nu räknat rätt så hade jag gått upp 30kg pga graviditeter...Men sen tillkommer allt godis och annat smask som man har stoppat i sig under åren.

Nu har man ju blivit äldre och kilona vill inte rasa av mig hur jag än gör. Jag har prövat på de mesta i motion, viktväktare,piller och dylikt, men jag lyckas ibland gå ned men går fort som attan upp igen! Nu börjar en sjukdomsbild komma i samband med fetma, som diabetes,högt blodtryck,besvär i knän och höfter.
Som om det inte räcker med min fibromyalgi som jag har haft sedan -1990.

Så i samråd med läkare (Okt-07) kom vi fram till att en gastric bypass operation skulle nog vara bäst lämpad för mig eftersom diabetes är inget bra att få, min man har det typ1 så jag vet vad det handlar om;( Så in med en remiss och vänta och vänta på min tur. Nu har jag äntligen fått tid och det blir på måndag 23/2-09.

I dagsläge väger jag 104 kg till mina 169cm längd, det blir ett BMI på 36,4 vilket innebär kraftig fetma!

Här på bloggen kommer jag berätta och visa mina framsteg ganska så ogenerat så de som inte vill se vissa foton får välja att blunda. Jag kommer att vara öppen och ärlig och tar gärna emot kommentarer men jag vill inte ha sårande och kränkande sådana. Har Ni något tråkigt i era hjärnor så behåll det för Er själva det hjälper inte mig och inte Er själva heller att såra andra människor.

Kramiz Mig;)
















1 kommentar:

  1. Mitt förra inlägg försvann?
    Nåja provar igen!

    Du är så modig som vägar stå för det du ska göra, men så är du också en fantastiskt qvinna :)
    Lycko kramar till dig för i morgon.
    Kramar om/ Annakarin

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3