onsdag, januari 26, 2011

Vinter kylan har fryst min hjärna...




Sorry, sorry och åter sorry!!

Jag har varit så dålig på att skriva jag vet inte vad jag skall ursäkta mig med.. Kanske har min hjärna frusit till is i denna istid, kanske har jag gått i ide ett tag!!
Vet inte men lusten, orken har inte funnits men kanske kommer den tillbaka nu.


Jag kan ju bara säga att mycket har inte hänt sen sist..



Men frågan är vad skall man skriva om, hur intressant är mitt vardagliga liv, hur intressant är händelser i mitt liv? Alla kan ju läsa om mitt icke händelserika liv.

Hur mycket skall man dela med sig av sitt privatliv hur mycket skall jag hålla inne med??

Ja jag skriver väl som jag brukar rätt så öppet så får väl de som tar illa vid sig stänga sidan, inte mer med det.




Så ett litet referat av mitt liv:


Jag långvikar till sista feb på samma gruppboende som tidigare sen blir jag väl vanlig timvikare igen, har skickat in lite ansökningar på olika jobb så får väl se om det ger någonting Är ju så trött på att hanka mig fram på detta vis. Önskar mitt ett fast jobb!! Jag blir inte yngre så jag känner att detta som att springa som vikarie sliter och är jobbigt speciell inom vården då man kan få jobba så olika från dag till dag..

Men, jag har något på gång så håller tummarna hår för det så hårt så de blir blåa:)

Jul O Nyår förlöpte fint med gäster å god mat, massa fina klappar och glada skratt.

Min älskade "plastpappa" somnade in den 22 dec till allas vår sorg. En mycket fin man som var som en far för mig, mer än vad min biologiska pappa var många ggr. Jag tyckte väldig mycket om denna man. Begravningen var mycket fin och jag sänder mina småsyskon som inte är så små längre massa styrkekramar, sorgen är tung att bära men jag lovar den blir lättare med tiden...

Den 5 Januari somnade min älskade farbror in, han var en stor trygghet i mitt liv. Honom kunde jag vända mig till när det blev för tungt att bära min pappas bördor, då kunde min älskade farbror ge mig goda råd. Han var alltid den som brydde sig om mig och frågade frågor om hur de var med min buse till pappa han vågade/ville prata om honom. Han värnade om mig och min familj. SÅ älskade Farbror du försvann egentligen för många år sedan, du dukade under för en svår sjukdom. Jag hade ej styrkan att möta upp dig men du var mig oerhört kär..Älskad och saknad. Begravning sker på fredag och jag får ta mig farväl till dig då min vän. TILLS VI MÖTS IGEN !!

En underbar saknad vän till mig flyttar tillbaka hit till min hemstad och jag är överlycklig, äntligen!!

Jag har fyllt hela 42 år och känner mig riktigt gammal å grå!! Men de skall vi fixa till med frissan iaf. tackar hela tjocka släkten för bidraget till frissan. Dessvärre var det svårare att få klipptid, men har jag inte klippt mig på ett halvår så kan jag väl vänta ngn månad till, eller hur?! Tackar min älskade gubbe för det fina objektivet till min kamera, nu väntar jag bara in lite värme så jag kan sticka ut näsan utanför dörren och börja fota....

Snö, kyla och istid..brrrr fryser så jag blir galen. Jag gillar inte denna hemska kyla jag vill verkligen att det skall bli vår nu.. Men vem vill inte det?

Jag kan väl avsluta med att jag har jobba massa så de har inte hunnits göra någonting annat roligt i mitt liv. Men jag har börjat fila på den här tanken med att ta mig lite mera egentid, bara jag får ett jobb som ger mig ett bra schema som ger mig tid och då kan jag kanske vakna till liv och dela med mig av mig själv.


Mitt nyårs löfte var att bli mera social, försöka hänga på lite mera roliga saker här i livet. Inte dra mig tillbaka och skylla på de ena efter det andra. Det är kanske dags att börja leva lite granna. Jag har ju ett liv!!!


Nu avslutar jag för denna gång men ett litet utdrag har NI fått av mitt just för tillfället lite dystra liv.. Ha det gott alla mina fina därute. Pöss!!

3 kommentarer:

  1. Äntligen ;)

    Trodde du hade lagt ner bloggen så jag rensade mina länkar för ett tag sen , bloggar som inte uppdaterats eller låsts..
    Men du är varmt välkommen tillbaka med dina kloka tankar och öppenhet och fina tips råd!Tycker de är de fina och bra med bloggar man får ideer tips och tröst många gånger.

    Varma Kramar Nettan

    SvaraRadera
  2. Härligt att se dig tillbaka i bloggvärlden. Jag bloggar för fullt på min blogg och ja jag är djup och går in på detaljer och privatliv men det bjuder jag på. Hoppas att vi detta år får tillfälle att svinga en corona eller två =)) Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Halloj brudar ja nu skall jag försöka hålla mig vid liv, jag har haft lite jobbigt en tid men börjar se ljuset så jag kommer sakta men säker tillbaka:) Ja, du Cissi d måste vi fixa till, jag måste bara veta hur min framtid kommer se ut så jag vet hur schemat för mig blir framöver men det hinns ju med.// kramizar

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3