tisdag, september 08, 2009

ARBETSLÖSHETEN "SUGER" !!


Är det något tråkigt att gå hemma då och inte hitta något jobb?
Känna frustrationen att arbetsmarknaden inte är så tipp topp just nu;(
Det enda jag kan finna tröst i är att jag inte är ensam (Om det nu är någon tröst)
Men jag får säga som min syster sa till mig i dag "Det är bara att gilla läget" och som vi också sa under samtalet det är inget man gör med glada miner!!


Vad gör jag då här hemma?

Jag har fått för mig att rensa ur hela vår lägenhet och då menar jag varenda byrå,garderob,förråd och skåp som finns. Det tar tid det tror man inte men jag har nu hållt på i ett par veckor och tycker inte att jag kommer någon vart;( Värst blir det nog när jag kommer till köket, där finns det massa onödiga saker och det mesta är bara omkringslängt i skåpen. Men nu ska det bli andra bullar här;)
Men när kroppen tar slut så sätter jag min dator och rensar på den, har massa foton som hamnat än här än där på datorn som nu skall ordnas upp i olika mappar..
Så nog har jag att göra alltid!


Min yngsta son Joel är hemma från skolan han är genomförkyld!! Roligt att alla reagerar och utbrister HJÄLP SVININFLUENSAN!!!!!! Men man kan faktiskt vara förkyld också utan att det är det.. Han har fått äta alvedon och hostmedicin i ett par dagar nu och är på tillbaka gång, men han har känt sig rejält ynklig min lilla grabb (Lilla och lilla 13 år men min minsting)


Min kropp känner sig ynklig!

Jag har ju min skit fibromyalgi som ständigt vill göra sig påmind och nu är det inte roligt i kroppen, det bränner, värker och vandrar runt. Mitt humör är i botten och allt känns rejält tungt. Men det är bara att bita ihop och gå vidare försöka att tränga undan smärtan och försöka se det positiva runt omkring mig.. Och jag lovar jag försöker och det funkar lite granna;)


MIN VIKT!!!

Ja den är positiv, den går sakta men säkert neråt och jag känner mig helnöjd. Jag är glad och stolt att jag vågade att ta detta stora steg i mitt liv och göra detta stora ingrepp i min kropp. Denna operation har givit mig mycket, min kropp är mycket lättare och det känns tipp, topp efter mycket om och men. Allt har inte gått smärtfritt men det har flutit på och jag är nöjd.

Det som grusar det hela är ju detta med allt löst skinn som jag tjatar om, det är väl ett sätt för mig att bearbeta detta och inse att jag får försöka leva med det iaf. i dagens läge. Men jag tappar inte tron och hoppet på att en lösning kommer inom sin framtid..Kanske vinner man på lotto och har råd att bekosta detta själv, behöver ju typ bara mellan 40-80 tusen;)


Resultat:

Vikt: 69 kg

Nedgång denna vecka: -0,4kg

Totalt: -34,7 kg

Kvar till mål: +1 kg


Ha det gott;) Kramar Maria

2 kommentarer:

  1. Halloj:)

    Håller med att de suger vara arbetslös...urk.
    Och Hälsoverket är ett bra tips ringa om man är arbetslös och har värk osv och är kvinna.
    Otroligt givande kurs livskraft. Går man där så kan man även få möjlighet "låna" kort för simma träna:)
    Antigympa är skönt lära sig. Avslappning..rekomenderas!
    Nästa vecka ska jag till kirurgen för samtal om ev en op..jag pendlar mycket vet att de är ingen lek. Men vet ej hur mycket jag klarar ta bort på egen hand..har kämpat med vikten i ett antal år:(
    Glad att de går neråt men man har lite ta av..
    Otroligt vilken kamp du klarat i alla fall.)
    Ta hand om dig med och va snäll mot dig själv..:)
    Inte alltid kul gå hemma vet.
    Tänker på dig..kram anette

    SvaraRadera
  2. Vad fin din blogg är nu, mer uppiggande att gå in på ;) Glada färger :)
    Om du rensar tänk på syster yster och släng inget utan att fråga mig typ handdukar, sängläder mm ;) De går åt som du vet.. Ev lampor också :)
    Kram

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3