tisdag, september 29, 2009

Lite hängig!!


Så trött!!
Vet inte vad som fattas men jag är så förtvivlat trött hela tiden, gör några få saker sen är jag helt slut;( Det känns frustrerande att inte ha någon ork. Jag har också så ont runt rygg, revben med omnejd. Vet inte om jag dragit på mig någon katarr/infektion av något slag i kroppen. Jag har fått läkartid så de får kolla upp mig lite granna, för så här kan jag iaf inte må längre. Jag får kämpa för varenda liten grej som måste göras och jag blir så ledsen när kroppen inte orkar med det blir verkligen en obalans i mitt liv!

Barnen!
De blir nog inte glada på sin mamma som inte har tålamod, som bara gnäller och inte vill göra någonting roligt. En mamma som ligger i sängen och ojar sig är inte kul;(
Men jag är stolt över mina barn, de säger inget till mig. Kanske förstår de att mamma inte mår bra. Det funkar kanon för grabbarna i skolan och jag som trodde att det skulle bli massa stök, nu när minstingen börjar högstadiet! Men, så fel man kan ha;) Så nog är jag stolt och glad. Hanna min äldsta dotter kämpar och jobbar på, hon har fått mera ansvar och är så duktig. Jag blir verkligen stolt över henne. Mathias mellangrabben går nu ut sista ring och han har ett lätt och bra schema så allt flyter på fint, fint för honom oxå.. Det kan inte bli bättre;) Så för barnens del är det en lugn period nu. Tack och lov! Jag älskar ER över allt annat här i livet, ingenting skulle vara någonting värt utan ER min älsklingar.....

Jobb?
Sorry, fortfarande ingenting på den fronten och i dagens läge känner jag mig rätt uppgiven när det gäller den biten.. Känns frustrerande och jobbigt att inte hitta något arbete. Att inte få bli behövd, är rätt tungt!

Psyket!
Åker berg och dalbana. För tillfället är det mer dalbana än bergbana om vi säger så;(
Jag har fått mig en rejäl svacka i psyket som är tungrott att komma ur. Jag kämpar verkligen för att inte isolera mig och för att inte hamna i detta svarta hål, men det är svårt så svårt.
Önskar att jag hade möjligheten att kunna få åka utomlands och få lite sol, värme och bara få slappna av. Men det är en dröm och drömmar är bra att ha! Allt går inte att uppfylla så därför håller jag mig mycket i drömmarnas värld. Där har jag lugn och harmoni....

Önskemål/Förslag?
Är det någon som har något förslag, önskemål om vad jag skall ta upp på denna blogg?
Jag funderar på att börja lägga in lite recept på mat/bak, jag gillar ju att pyssla med allt som har med mat att göra så kanske skulle jag dela med mig lite av mina rätter.
Vad tycker Ni?
Veckans mat eller något sådant..
Är det något annat Ni tycker jag skall ta upp på denna blogg, säg då till!!
Jag har ju inte några direkta intressen och jag kan tänka mig att det kan bli rätt trist att bara läsa om mig och mitt liv. Så som sagt har Ni förslag, hojta till. I bland känner ni mig bättre än jag själv kanske har jag någon dold talang som inte kommer fram?!

Nått mitt MÅL:)
Jippi, jag har nu äntligen nått mitt mål när det gäller min vikt. 67,6 kg!!
Så grattis Maria jag har varit så duktigt!
Ja har kämpat mig igenom med gråt och skratt och nu är jag där..
Hur bra är inte jag?!

BMI!
När jag vägde in mig första gången oktober-07 Då jag träffade läkare för att få en bedömning om operation eller ej vägde jag totalt 107 kg, kan Ni tänka Er 107 kg!
I februari-09 När jag vägde in mig för operation vägde jag 104,7 kg.
Så totalt från 107 kg är det ett minus på -39,4kg
Nästan 40 kg bort, tänk er 40 mjölkpaket eller 20 paket socker. Bär på det så får Ni se vilken tyngd det är..
Jag har inte mätt mig på länge med måttbandet men det skall bli lika intressant det.
Jag har omvandlat mitt BMI från 37,5 till 23,7

Vikt!

67,6kg
Ned -0,9 kg
Totalt från op dagen: - 36,1 kg
Mål= FRAMME


Puss,puss Maria

3 kommentarer:

  1. Hej:) Grattis Maria! Förstår du gjort en jätte resa efter ringt runt lite till andra om denna op..! Ingen man väljer som en lätt utväg utan en riktig kamp.
    Jag tycker om ditt öppna sätt du beskriver hur du mår och de som berör ditt hjärta i med och motgång.
    Detta man ska skriva går upp och ner men pröva dina vingar så vi andra får ideer uppslag på mat/ bakning mm...aldrig fel!
    Njut av det du uppnått de andra löser sig nån gång. Förstår din uppgivenhet. Den är du ej alls ensam om. Helt hopplöst nu och INTE dig det är fel på..klen tröst.

    Sköt om dig!!! Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! GRATTIS till din viktresa! Du är ett strålande bevis på att livet alltid går att förändra! Jag tycker du ska fortsätta skriva om dig själv och dina tankar och ditt liv. Jag tycker det är så kul att läsa om dig och ditt liv. Jag känner mig också trött, sliten och lite deppig, kan nog vara hösten som kommer med sitt snabba intåg som stör livet just nu. Alla har vi ups and downs ... och hösten är ju både en glädjekälla och en downperiod. Jag gillar att tända ljus överallt i hela huset, mitt hem är mitt tempel, det hjälper mig att må bättre. Kanske något du ska göra (om du inte redan gör), shoppa billiga ljus och ljushållare och ställa ut, hänga upp lite överallt och tända så det på kvällen glimrar och skimrar fint och varmt över hemmet. Ha det bäst min vän. Keep up the good work!!! KRAM Cissi

    SvaraRadera
  3. GRATTIS SOMSAGT VILKEN VIKTRESA!
    Ta ett upppiggade varmt bad, tänd lite ljus och måna om dig själv, dröm att du ligger på en strand i Thailand.. :)
    *KRAM*

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3