måndag, juni 08, 2009

15 veckor sedan min operation!!




Vad tiden går fort, nu har det gått hela 15 veckor sedan jag låg på operationsbordet och gjorde min gastric by-pass op!! Jag har nästan glömt bort den värsta tiden med flyt och pure perioden, ångesten jag hade att inte kunna äta, tron att livet nu var dött!! Så fel man kunde ha, livet leker ju och jag klarar mig utan massa onödigt smask.. Det är ju lätt att tro att får man inte äta och njuta av allt det där onyttiga så slutar livet, allt blir tråkigt!! Tänker Ni så? Visst kan man finna njutning och stimulans genom maten, men det finns så många andra sätt också. Umgänge med goda vänner, familj och naturen är några alternativ. Jag är en livsnjutare och ja jag äter god mat, nu unnar jag mig den där goda köttbiten och en god sallad. Jag äter goda röror och unnar mig lite nötter och ett glas "gott" också, det går det med;)


Livet tog inte slut!! Vikten går galant nedåt och jag är nöjd med resultatet hittills Det som är allra tråkigast är att den operation man blev lovad, med att få ta bort överbliven hud runt magen inte kommer att göras;( Sjukhusen drar in de pga. ekonomin!! Men, som jag ser det så borde de då inte ta in massa operationer av gastric by-pass, det går ju på löpande band nu. Utan spara pengar till de operationer de har lovat, men det finns väl någon vinst i detta med att operera fetman också kan jag förstå!


Ja jag är nöjd och ångrar mig inte alls, jag skulle faktiskt rekommendera denna operation i dagens läge till de som har svårt med fetman.. Men ett a och o är att man verkligen måste vara stark psykisk och hitta information och gärna någon som gjort operationen så man har någon att fråga saker och ting om, för att sjukhuset är inte så där jätte bra stöttning iaf. inte Nyk;(


Kroppsbilden av mig har så smått börjat förändrats, jag kan nu se mig som lite smalare. Men i bland tvekar jag tex. om jag skall passera ett smalare utrymme eller sätta mig i en mindre stol, kommer jag förbi där eller får jag plats? Kan jag tänka..men så kommer jag på att jag jag är smalare nu och kan göra dessa saker. Jag kan röra på mig mera smidigt, jag kan böja på mig utan besvär. Låren känns smala, byxorna stora det känns konstigt att gå, gångstilen har förändrats jag behöver inte vanka längre!!


Ja sådana saker händer i mitt nuvarande något smalare liv;)


Förra veckan var jag på skolresa med min minsting Joel som är snart 13 år de är 15 elever i klassen och vi var 6 vuxna med på trippen. Barnen var så underbara, de skötte sig exemplariskt och jag tror att de tyckte det var lyckat.. På vägen ned till Skara så stannade vi på Karlsborgs fästning och gick på en äventyrsguidning det var väldigt spännande. Sen for vi vidare till Skara sommarland och bada å leka men ack så kallt det var.. jag gick omkring i långkalsonger och fingervantar, stackars barn som badade!! Så nu är jag förkyld;(



Helgen har vi varit i husvagnen och som vanligt lika mysigt och skönt, jag kom hem i dag måndag morgon från husvagnen. Bara barnen slutar skolan kan man vara mera i husvagnen och ha det gott;)


Vågen:


79,2 kg, -0,8 kg,
totalt -24,5 kg
12,2 kg kvar till mål....


Ha det gott/kramar Mig;)

2 kommentarer:

  1. Toppen nu är du under 80 kg!! Vilken lycka...
    Gläds med dig!
    Kram
    Annakarin

    SvaraRadera
  2. Har fått remiss till kirurgen så hoppas du kan stötta mig vid en eventuell operation framöver:) Få se hur det blir mina alla andra medicinska problem måste fått svar först så de ej är något annat bakom.
    Tycker du kämpat på otroligt bra! Och förstår dina tankar väl med synen på sig själv osv..

    Kramiz nettan

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3