tisdag, juni 02, 2009

Jag är en riktig Svensson!!




Jag har funderat en del på detta med "Svenssons" livet..
Vissa uttalanden om att vara Svensson, låter negativt!!
Jag gillar verkligen detta liv, att inte sikta för högt eller för lågt. Att ha det där som många andra har och inte behöva glänsa med mera..
Jag har Volvo,husvagn,hund, är gift och har en massa ungar:) kan det bli bättre??
Detta är inget skryt utan detta är mitt liv och jag är både stolt och glad över det.
Får man vara nöjd utan att vara skrytmåns??
Eller finns en gamla skiten kvar om att man inte skall vara nöjd över sig själv och sina bedrifter?
Jag tycker att alla skall tänka efter hur de ser på sig själv och hur de ser på andra, hur gör NI??
Visst skulle livet kunna bli bättre, om jag hade ett jobb! Men livet kan alltid bli bättre eller sämre frågan är hur högt skall vi sträva hur högt skall vi lägga ribban innan den faller??
Det är där vi måste lära oss sätta våra egna gränser och lära oss att nöja oss med det vi har på en lagom nivå!!


I helgen var familjen i vår husvagn och bara hade gott som vanligt, det kommer folk ut och fikar och grillar med oss, det är riktigt kul! Dagarna har flutit på med en sån hetta, så alla i familjen ser ut som pepparkakor:)
Vattnet är så långrund så barnen har fått gått långt över halva vattnet för att ens få vatten upp till midjan, vattnet har varit så varmt och skönt. Vi har grillat i mängder och haft en så lugn och skön stämning.. Jag får ångest när jag skall fara hem, när alla måsten styr upp mitt liv och all press som smyger sig på mig;( Nej, hoppas sommaren har gott väder med sig så man kan vara mycket ute i husvagnen.


I morgon onsdag far vi på skolresa, Joel minstingen skall åka till Skara Sommarland och Micke och jag skall följa med som föräldrar det följer med 4 stycken andra föräldrar också som tur är. Det är 15 barn att ta hand om, kan tänka mig att det blir liv och skratt i mängder. Vi har hyrt 2 minibussar och sedan så far vi med vår personbil. Så från onsdags morgon klockan 8 till torsdag kväll så är vi ute och far. Synd bara att vädret blev så drastiskt sämre;(
Men jag misstänker att barnen kan ha kul ändå. Det blir nog värre för oss vuxna vi kommer väl frysa som bara den, vi får väl springa runt där för att hålla värmen. Micke blir det väl inget springa för han har stukat foten.


Vågen:
81,0 kg, -0,9 kg, totalt -23,7 kg
+13 kg kvar till mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3