tisdag, augusti 25, 2009

Jag vet inte om jag ska skratt eller gråta!




Jag är hopplöst förtvivlad! Luften gick ur mig och allt blev som ett enda kaos i mitt hjärta. Har betalat räkningarna och konstaterade att vi gick back -1000kr.. Så nu får vi väl leva på kärlek här hemma. Trodde inte att det skulle bli så här illa när jag blev arbetslös, å det känns så hemskt för jag känner mig så skyldig. Det är jag som drar in mindre pengar;( Det är ju inte frivilligt men det är ändå så jag som är arbetslös. Gubben sitter tyst och jag orkar inte med allt skit. Jag söker jobb men ingen vill väl ha en 40-årig kvinna som inte har någon direkt bra utb. Då finns det bra mycket bättre utb. yngre människor som har just den där kompetensen som de söker..

Nej, det känns som det här året bara kom med tråkigheter;(
Mitt i alltihopa skall jag glädjas över min operation och lyckade viktnedgång, men det är svårt när det jämt kommer något i vägen som tar ned mig på jorden igen. Jag försöker verkligen hela tiden ha ett positivt tänkande och försöker att inte deppa ned mig. Men det är så j..vla svårt!!

Kan någon hjälpa mig och förklara varför ett liv måste se ut så här?!

Jag skall ta några rader ang. min vikt iaf.
Jag är snart nere i min egna tänkta målvikt dvs. 68 kg det är bara +2,5kg kvar. Men frågan är hur får man kroppen att sluta gå ned i vikt sedan då??Jag har faktiskt inte en aning! Skall jag börja äta mera? för tränar gör jag ju bara så pass att jag håller kroppen och konditionen i trim inte mera. Jag skall ut på nätet och leta fakta och se om någon mera har haft dessa funderingar, eller vet någon så skriv gärna till mig:)
Hjälp: Jag tappar hår i mängder har nu gjort det i 2½ månad, det är så tunt och stripigt. Håret var min stolthet förut. Man var tjock och fet men jag hade ett fint hår.. Nu är jag smal och ett skit fult hår;( Det positiva i detta är att jag ej behöver gå till frissan för mitt hår klipper sig själv. Vet någon hur det blir med håret, kommer det tillbaka så småningom och isf. hur lång tid tar det?? Kan man äta något preparat som stärker håret mera än de vitaminer man stoppar i sig i dag. Multivitamintabl och B12 tabletter.

Jag sänder ut en varning till nära och kära, bli inte förvånade om jag en dag kommer snaggad, för blir håret för hemskt rakar jag av det..
Badkaret: I går när jag badade i mitt badkar fick jag ont i skuldror och rumpa, hahhahha Snacka om förändring, jag är så pass smal att benen tar i badkaret..har Ni hört den förut? Det var ju riktigt roligt att kunna konstatera det.

Jag har satt in en skitbra bild på mig och förra sommarens byxor;) Den säger en hel del om mig och min viktnedgång. (Det är sant det är förra sommarens byxor,hihi) Vill någon ha dem??
Ja, jag är verkligen glad och stolt över att jag tog detta beslut att göra denna operation. Jag säger igen att de tre första månaderna var piss men sen har det bara gått bättre och bättre men med viss problematik som gått att åtgärda.. Fortfarande dricker jag alldeles för dåligt det är mitt största dilemma, mina njurar är lite tjuriga på mig..Så jag får nu gå hos farbror dr för att hålla koll på dem. Ska ned på torsdag igen och lämna lite blod och urin!
Dagens blogg var kanske inte så positiv men detta är mitt liv en berg och dalbana så ni får svälja det med hull och hår;)

Jag Önskar ER alla en underbar dag och ber ER ta hand om varandra med kärlek och förståelse..

Kramizar Maria

4 kommentarer:

  1. För det första Mariah vilken kamp du fört med din vikt och som du lyckats:)
    Du kommer lyckas med arbete med när du landat med allt och människor ser din utstrålning som du har!
    Och håret har också haft perioder i livet då håret fallit av pga av stress. Ha tålamod klipp lite kortare fortsätt äta vitaminer. :)
    Prata med frisörer de brukar veta...

    Står i mitt val och kval ska till kirurgen 17 september..

    Sen tycker jag det är starkt visa sina starka OCH svaga sidor man har i livet och som vi alla har...DU är ej ensam. Såna tankar kommer hos mig och jag vet många andra med när livet är splittrat tungt av olika skäl!

    Sen vill jag bara säga vilka läckra jeans..:) Var stolt över det du klarat på mindre en ett år!
    Lycka till med allt:) Kram nettan

    SvaraRadera
  2. Men Lilla Gumman! Jag skickar Dig en BAMSEKRAMIZ!! Kan tänka mig hur det känns - har inte fått a-kassa på 10 veckor... Börjar bli liiiite småstressande. Men det är ju ingenting som Du skulle kunna ha påverkat så Du kan inte klanka Dig själv för Er ekonomi. Tänk på att det är många som är beroende av Dig, inte värt att lägga ner för mycket negativ energi, tar för mycket kraft...
    Har inte sett Dig på ett tag men vilken skillnad!!! :-))
    En massa kramizar Carina med DjungelTassen

    SvaraRadera
  3. Om du snart väger 68 kg!!!.. Tänk då på att du egentligen säkert bara väger 60 kg eftersom du har en massa överflödigt skinn ;) Så jaaa nu får vi väl hoppas att du snart stannar i vikten.. annars kan det ju bli riktigt illa. Men denna op har verkligen lyckats på dig, då många andra fortfarande sliter med sin vikt..
    Jaa arbetslös blir ju jag oxå, och känna sig skyldig kan jag då inte göra. För vad kan jag göra åt saken jag har inte valt att säga upp mig, de har valt att inte ha mig kvar.. !! + 12 till barnskötare. Jaa jag räknar på att jag kommer att få 5000kr att leva på (!!) tur att Mathias iallafall drar in lite, men det kommer att bli tungt mycket tungt. Men det ska gå eftersom det måste det!
    Kram
    Annakarin

    SvaraRadera
  4. Otroligt vilken viktresa! Hmm, jag ser fortfarande ut som en köttbulle, men jag ger mig inte, kämpar på! Ja ekonomin är skit! Här behövs lite affirmationer tycker jag. Gör ett altare, tänd ljus, lägg saker där som du tycker mycket om, lägg en slant i en skål. Förhoppningsvis kommer det pengar till dig. Prova, flummigt och mambo jambo javisst kanske, men det brukar fungera. I alla fall för mig. KRAM Cissi

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3