söndag, augusti 16, 2009

Tillbaka igen;)





Hej på Er Allihopa;)

Har Ni saknat mig och mina inlägg??

Nu, blir det ändring nu är jag hemma igen efter en helt underbar sommar i vår husvagn!

Jag och min man Mikael har haft många njutbara veckor där ute, både fysiskt och psykiskt Jag skulle vilja att alla fick pröva på och uppleva denna lugn och harmoni som jag har fått uppleva denna sommar. Men nu är jag tillbaka i vardagen igen och med allt som hör till. Det värsta är nog skolan som börjar för ungarna igen, all denna press och kamp som kommer tillbaka. Jag hoppas att få slippa detta nu eftersom mellan-grabben nu byter skola och förhoppningsvis så blir allt till det bästa där;) Sen är det väl det där med att hitta jobb;( Jag är nu arbetslös!! Det finns knappt några jobb för mig att söka, men jag får kämpa på och hoppas på det bästa för min del också.
Denna sommar har vi inte bara varit i husvagnen vi har hunnit fara och flänga en hel del också:)En tripp fram och tillbaka till Tyskland(Puttgarden), min man och jag bilade ner bara han och jag. Dessa bilturer på 24 timmar blir så mysiga vi sitter och samtalar och diskuterar om allt mellan himmel och jord, bara han och jag! Det finns ingen chans för varken honom eller mig att kunna fly undan samtalen utan vi sitter där vi sitter och vältrar det mesta.


Vi (jag,Micke och Joel) var även till Stockholm en weekend och bodde på hotell 2 nätter. Vi var ute och åt på massa goda restauranger och gick på mysiga pubar. Grönan fick sig en visit av oss också:)

En Viking-line tur tog vi oss med hela familjen och då följde även ungarnas kusin Liv och Mathes 2 kompisar med. Vi var en skock på 8 personer som drog i väg. Vi hade så roligt och mysigt;)



Till Värmland for vi och bodde i en hel vecka,vi bodde hemma hos svärmor;) Där så jobbade min man med huset och tomten medans jag underhöll sonen Joel och kusin Liv. Vi var och shoppa, var till Sunne vattenland m.m

Vill Ni se flera bilder så besök min fotosida där jag kommer uppdatera sommarens foton;)

www.picasaweb.google.com/madiken40

Nu till något helt annat, till min VIKT och operation.

Som Ni ser så har det fungerat väldigt bra under sommaren med min vikt, jag är nu nere i 72kg, vilket är helt underbart. Jag har inte kämpat märkvärdigt mycket med motion och så under sommaren utan det har fått flyta på i sin egna takt och det har fungerat bra det med. Jag har inte haft några direkt större problem med självaste operationen. Jag är fortfarande väldigt dålig på vätske intag och jag är helt enkelt jätte slarvig. Men matintagen flyter på i lagom portion och takt nu, jag äter mellan 5-7 ggr /dag. Jag har haft ett dumping- anfall och jag fattar inte hur jag tänkte egentligen där!! Jag får skylla på att jag var så trött och inte förstod vad jag höll på med! Jag äter i normalt fall knapp någonting med sött i, har smakat en fjärde dels bulle, eller kaka någon gång max. Men så bad jag min son ge mig en bit annanas paj som min bror hade bakat till fikat..Visst en bra bit med vaniljsås! Jag åt visseligen inte många skedar men ack vad jag fick ångra mig, jag blev totalt sjuk, låg och kallsvettades och frös om vart annat, rapade och var yrslig!! Så detta var mitt första och sista dumping-anfall, herre gud! Men bra att veta hur kroppen fungerar. Nu i veckan som kommer skall jag åter mäta mig för att se min förändring på måttbandet det är så kul att se hur mycket det egentligen förändras på kroppen, man liksom inte ser det själv i bland med blotta ögat. Men måttbandet ljuger inte;)

I dag rensade jag min garderob för första gången men jag tycker det var svårt att skiljas från mina plagg, så jag måste nog ta och rensa lite då och då för att förstå och acceptera mitt nya jag. Jag har handlat in lite nya kläder men skall också gå och rensa ur min dotters garderob och "sno" lite av henne..Blir ju dyrt att köpa in nytt.

Nu får det räcka med skrivandet i dag har nästan kramp i handen.

P.s Man får gärna skriva en kommentar, helt okej....

Puss och kram hela dan;)


4 kommentarer:

  1. Ville bara tacka för att ni tagit med Livan på några av era "road tripper" i sommras, det har varit guld för henne!
    Jag hoppas också att skolan rullar på i lugn takt nu framöver!
    Massa Tackamma Kramar Annakarin
    Ps. Ja håll dig borta från godsaker i fortsättningen ;) Det är inte värt det! :)

    SvaraRadera
  2. Halloj :) tack för titten klart man saknat ditt bloggande och .undrar hur det går för dig och ser att du haft de gött i sommar! Sköönt.
    Och en enorm viktresa med...själv väntar jag på läkarbesöket få se om de hinns med innan vår resa..så försöker med min kamp mot kilona. Och du vet hur de är när man prövat allt känns som bestiga mount everest:(((
    Men vill så gärna va smalare innan vår livs resa:) Lycka till även i jobbbsökandet. En kamp bara det. Såg att ev startar en omvårdnadslinje i oktober..:) Kramiz lycka till!! En i samma trista underbara vardag!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Mamma!
    Hade jätte trevligt på kryssningen, får vi göra om snart igen:) Hoppas ni har haft det underbart i husvagnen, vilket jag vet att ni har:) ni har verkligen haft en riktigt lung sommar, även om ni har varit ute på äventyr lite överallt:)Ett bra val med husvagn:)Och med kläderna, bara komma hit har ju rensat massa:D Men du har ju gått ner så mycket så mina kläder sitter väl som säckar;) hihi. Love ya Mum:D Puss & Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vad fint kort på dig och Micke.
    kram Ann-lee

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3