söndag, december 20, 2009

♥ ♥ Dan före dan före dan före dan före dopparedan♥ ♥




Är det sant, är julen snart här??

"Shit pommefrittes" och jag har inte hunnit med alls..
Klappar kvar att köpa, matlistan skall kollas igenom och mat skall inhandlas samt tillagas.
När?!
Ja,ja någonstans mellan jobben skall jag väl kunna klämma in några flera göromål jag menar "Bägaren rinner inte över förens den är full" Eller?!


Positiv:

Jag är glad och jag är positiv låter som en bra affirmation:)
Men, det är dagens sanning jag är glad och jag är positiv.
Jag är trött jag har ont men jag genomlider det med glädje och positivitet.
Jag försöker verkligen att se ett ljus i december mörkret och jag gör det!




Snö och kallt:

Ja hua! Snön den bara fortsätter att falla ned..
Jag måste erkänna att här innefrån mitt köksfönster så ser det verkligen vackert ut därute.
Har jobbat lördag och söndag ute i detta snökaos men det blev inte så kämpigt som jag förväntade mig. Lördagen var motig men söndagen gick bättre, trots att personen jag jobbade med hade en av sina svåraste stunder i dag så tappade jag inte humöret och kunde se på snön med glimten i ögat.

Så med facit i handen så skall jag inte se negativt på saker och ting i förväg..
Bara att träna in tanken lite mera i min hjärna så kanske den också börjar fungera.




Lilla Julafton:
I lördags kväll så hade min lilla mor ordnat en liten julmys kväll.
Hon hade fixat massa goda smårätter och jag några pajer.
Sen smaskade vi hela 12 personer på allting.

Julklapps byten och lekar..
Kan det bli bättre?!
Vi hade så mysigt och trevligt allihopa, kvinnor,barn och bror.
Jag tycker det är så mysigt med dessa småträffar som anordnas av oss kvinnor i släkten.
Vi träffas, vi umgås, pratar,skrattar och har det så himla mysigt. (Inte bara vid julen)
Jag hoppas att detta aldrig tar slut utan att vi forever och ever har dessa träffar.
Att de yngre tar över vår sed och fortsätter detta framöver när vi äldre inte orkar/finns mera.
Vi skall vara rädda om varandra om vår släkt och gemenskap.

Klimakteriet eller ej?
Funderar om jag har kommit i något slags klimakterie besvär, annars vet jag inte vad som har hänt med mig:(
Nu några nätter i rad så har jag svettats så min tröja har blivit alldeles våt!
Ni som läste mitt tidigare inlägg vet att jag lider av infernalisk frossa vilket helt plötsligt inte är så längre! Nu är jag varm och kan svettas, så alla kvinnor vad handlar detta om?
Jag är 40-år är det dags?!
Konstigt är det iaf.

Veckans Affirmation:
Får bli det som jag skrev tidigare i inläggget:
Jag är glad, jag är positiv!!
Sen en lite hälsning till min kära svägerska:
Siv nu har du lite nytt att läsa igen, Puss på dig:)

Kramar till Hela landet och mer därtill.

2 kommentarer:

  1. Hej Gumman!
    Såg Dig och dotra på affären häromdagen, men det blev bara en vink. Vad kul att Du börjar känna positivitet - det behövs! :-))
    Måste oxå fråga - när ska Du sluta gå ner i vikt?? Eller rättare sagt - när känner kroppen att det är dax att sluta gå ner i vikt?? Som Du förstår så funderar jag även över mig själv och min viktminskning. Och när man ser Din viktminskningsdata så hajjar man till lite. Börjar känna att det snart räcker för skinnet hinner ju inte dra ihop sig riktigt. Ser ut som min mormor gjorde på låren!! :-))
    Skämt åsido. Klart man undrar...
    Men jag får önska Dig En Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!!!
    Massa Kramizar Carina

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en riktigt skön jul med dina nära och kära. Kram Cissi

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3