måndag, december 28, 2009

GOTT NYTT ÅR!!!!




Jag önskar Alla ett Gott Nytt År..

Nu skall vi se framåt med nya ögon och önska oss hälsa och god framtid.
Ge varandra mera kärlek och ge oss själva en nystart på allt vi velat förändra.
Det är bara vi själva och ingen annan som kan förändra det där vi skulle vilja förändra hos oss själva. Vara mer hälsosamma, kanska sluta röka eller äta onyttigt. Börja motionera mera, gå ned i vikt, hålla vikten. Må bra psykiskt och fysiskt..You name it!! Det finns massa förändringar vi skulle kunna göra och nu har vi chansen att göra en ny start i livet..
Så nu skall vi hjälpas åt att stötta varandra in i det nya Året 2010:)

Nyåret skall vi i familjen Fredriksson fira hemma i vår lugna vrå, jag jobbar fm på nyårsdagen så jag känner att jag inte orkar med något större arrangemang. Både Micke och jag är rätt så trötta under denna årstid så vi nöjer oss med familje mys i det stilla:)




Julen:
Vi hade en underbar liten mysig julafton som firades här hemma hos oss.
Min mamma samt lillebror med familj var här och firade julen med oss.
Det var en stillsam och mysig liten julafton, med god mat och glada skratt.
Barnen var nöjda över sin julklappar och allt var frid och fröjd.

Mellandagsrean:
Jag hade sug att fara in till Nyköping och handla lite, inte för att man har några pengar direkt men något litet billigt kanske man skulle hitta.. Men fy!! Det fanns då ingenting roligt i affärena, bara massa skräp. Nej tack där sparade jag mina sista kronor och jag är lika glad för det..
Allt vara bara så stressat i affärerna, massa folk och köer..Hua orka!!
Jobbfronten:
Jag tim-vickar för fullt inom omsorgen det har flutit på rätt bra och det är jag riktigt nöjd över. Hoppas på att jag kan få ett längre vik framöver vi får väl se vad nya året bär med sig för överraskningar

Hälsa/humör och vikt:
Ja, så var det ju det här med hälsan!
Hur mår jag egentligen?

Ärligt talat så är det verkligen siså där med min hälsa i dagsläget.
Jag har kommit in i ett av mina skov, så värken tumlar genom min kropp dag som natt.
Det är så att jag har kommit in i en ond cirkel, jag vill inte sova då jag bara får ännu mera ont i kroppen. Så jag håller mig vaken in i det sista och kliver upp i ottan för att undvika så mycket som möjligt av sömnen. Och då kan Ni ju räkna ut själva hur kroppen reagerar både psykiskt och fysiskt med minimal sömn i kroppen;(
Jag försöker verkligen att acceptera värken och inte leva upp i den. Jag kämpar på och gör allt som jag brukar. Men jag har glömt bort det allra viktigaste i mitt liv just nu: "Att lyssna till min kropp" Så då blir det som det blir. Men jag är ju inte omedveten om mitt tillstånd och jag har fortfarande krafter kvar att vilja förändra det som måste förändras..

Humöret hänger givetvis med som ett bananskal på skridskobanan, det är om vi säger så inte på topp.. Jag är irriterad, sur och tråkig. Känner själv hur orken bara inte finns för att vara glad och positiv. Men jag försöker att hålla dessa känslor för mig själv och tar ut det i tankar i stället.
Det funkar det med. Jag har lärt mig med åren att sätta på masken när omgivningen kräver det.

Vikten funkar bra, känns som den har stannat till nu, den balanserar runt 63 kg så jag får vara nöjd, riktigt nöjd. Jag är så glad att jag vågade mig på denna operation och att det har flutit på så bra för mig. Jag rekommenderar alla som har problem med vikten och som inte klarar att gå ned i vikt på egen hand, tveka inte att be om hjälp det är guld värt att få denna op och att få må så här oförskämt bra rent viktmässigt. Att kunna röra sig fritt, att kunna knyta sina skor, att kunna handla de där häftiga kläderna, slippa viktmässiga relaterade sjukdomar, Ja det finns massa positivt med detta:)

Jag vill sluta denna veckans skrivande med att önska Eder Alla ett underbart och Lyckligt fortsatt liv framöver...

Här kommer Några tänkvärda ord på vägen:
"Ärr berättar vart vi varit men de berättar inte vart vi ska.."
Kramar Maria

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året min vän! Härligt att höra att du har fighting spirit och att du orkar slåss mot värken. Men jag förstår att det är tungt. Tänker på dig <3 Nu är vi hemma igen från vår vinterresa. Det var sagolikt vackert i Dalarna, men hua så kallt, du hade väl frusit som tusan :) Ha det gott. Kram Cissi

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3