måndag, december 14, 2009

Ja se det snöar.....

Foto:Värmland- Feb/09

Det snöar ute , det är kallt och jag fryser arslet av mig!!
Nu skall jag ta upp ett ämne som alla känner till om mig.
Men, jag har sjuklig frossa:(
Jag fryser ända in i märgen, jag fryser så blodet känns som is i min kropp..
Det första de flesta får höra när de träffar eller ser mig så är det att jag fryser.
Maria är tjejen som fryser!!

Jag vet att Ni nu tänker: inte undra på, hon som har gått ned så mycket i vikt. Men, där gick Ni i bet. Jag frös även så här mycket när jag var en "runding" Min frossa spelar ingen roll om jag är smal/fet, lång/kort:) Jag fyser ändå!!!!!

Ni skulle se mig gå här hemma i min lgh som har runt 23-24* Jag är klädd i värsta munderingen som innebär: koftor,tofflor,skarfar och gärna en filt över axlarna. När sängdax kommer så åker pjyamas på, sockor,duntäcke och en extra filt. Så det där med att göra sig fin till natten existrar inte till min stackars gubbes förtret. Han får riva sig svett innan han kommer fram till naken hud..Hihi.

Min kropp blir stel och axlarna sitter långt upp vid öronen. Jag får svårt att fungera och svårt att tänka överhuvudtaget. Jag har svårt att vara social och sätter mig i min egna bubbla om jag fryser. Men, det värsta är att detta tillstånd i min kropp varar hela året om, sommar som vinter!! Det skall vara dessa riktigt varma sommardagarna som jag kan klä mig lite lättare..

Något som är oerhört trist i detta är att jag nästan aldrig kan klä mig lätt och luftigt, snygga linnen eller toppar. Måste alltid tänka på att ha på mig något varmt.. Så sucka och stön vad detta är trist!!

Så nu när snön och kylan kommer så kan jag inte riktigt vara jätte glad, tyvärr!!
Det är inte min melodi som sagt.



Tredje Advent:





När tredje ljuset brinner
Vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har et fsligt styr.



Hm, jag har inte kommit in i detta ännu. Jag har bakat lussebullar men sen tog det stopp, tänkte baka mera men tiden den försvann. Jag letar med ljus och lykta efter mera tid men har inte jag själv tid så bokar någon annan upp min tid. Aldrig hinner jag stanna upp och bara andas ut.. Men jag skall inte klaga tids nog så kommer min tid eller hur?!



Detta med klappar funkar inget vidare heller, min man och jag är oense i denna fråga. Han lämpar över allt ansvar på mig och jag fixar inte detta utans hans hjälp. Så ja vi får se när detta blir klart. Jag blir trött och besviken på att springa runt själv och jaga klappar, hälfen fattar jag inte vad det är för något i denna teknikens värld. Så just nu "suger" klapparna rejält.



Sen har ju den ekonomiska biten satt ett stort STOP i handlingslistan. Pengar finns inte och vi kan inte trolla här hemma och det funkar inte som barnen tyckte när de var små: "Ta kortet mamma" Så hur jag än vrider och vänder på pengarna så räcker de ingenstans.
Över detta får jag snart magsår, men det är en annan historia.



Jobb:

Denna historia är en berg och dalbana. Jag orkar inte orda runt detta just nu, det är många besked som åker fram och tillbaka vilket gör mig förvirrad och irriterad. Så jag kommer inte lägga ned någon energi på dessa tankar runt jobb. Orkar inte med dessa stora kliv mellan hopp och förtvivlan, jag lägger mig på ett plant läge och inväntar säkra kort!!


Humöret:

Jag vill dock inte klaga eller låta pessimistisk, jag vill ge er som läser denna blogg en hopp om framtidstro och glädje. För jag känner hopp och tro på att min tur och eran tur kommer, det finns inga nattsvarta mörker utan en glimt av ljus. Kärlek och närhet som skall vara denna månads kännetecken de lever jag för. Vi skall sprida varandra hopp och romantik, vi skall ge varandra energi och tillförsikt på livet. Vi får inte glömma våra nära och kära och skänka varandra en tanke om tiden inte finns för gemenskap..

Veckans affirmation:

Jag är lycklig, i dag är jag lycklig, i dag är jag verkligen lycklig!!

Stora kramar till Alla:)

2 kommentarer:

  1. Här nere i Skåne har det snöat lite idag! HARAR DET!!! Ha ha kan se dig framför mig påbyltad som en Michelingubbe!!
    VARMAkramar!!

    SvaraRadera
  2. Hihi...Jag är helt tvärt emot. Jag fryser aldrig. Jag går i linne så gott som året runt och jag har väldigt lite vinterkläder på mig även om det är kallt ute. Tihi vad olika man är som människor. Mina barn vill alltid att jag ska lägga mig ned med dem i sängen när de ska sova för att värma upp deras täcken och lakan. Själv sover jag i ett litet tunt nattlinne och tycker det är underbart med svalt täcke.
    Vad glad jag blir att du är lycklig idag och at du mår bra idag. Jag har haft downperiod ett tag, se min blogg, men nu mår jag bra igen. Det beror säkerligen på snön. Ha det så gott min vän. Och du.. ta det lugnt med julklappara - det är tanken som räknas och familjen! KRAM Cissi

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3