måndag, april 20, 2009

En härlig helg i Värmland!



I torsdags åkte hela familjen på en tripp till Värmland där ungarnas farmor bor. Vi hade en mysig tripp dit och hjälpte farmor med lövkrattning och div. grejer. Det är så vackert i Värmland så jag skulle kunna tänka mig en lite stuga där men tyvärr har man ju inte ekonomi till det. Men en beg. husvagn skulle vara kul att ställa upp där uppe. Visst har svärmor ett bra hus men det blir lite trångbott och det är alltid skönt att kunna få dra sig undan i bland.

Just nu när man inte har energi som räcker riktigt till så skulle jag verkligen ha gillat något eget fattar inte att energin inte riktigt vill komma tillbaka. Det är ju 8 v sedan operationen så man borde ju vara okej nu tycker jag, men det handlar väl mer om mitt energi intag!

Visst äter jag men jag får nog inte i mig tillräckligt, jag försöker äta 7 mål om dagen men det är svårt. Jag är aldrig hungrig,jag känner inte ens sug att nu behöver jag äta så det blir att jag måste ha koll på mig själv så att jag stoppar i mig något.. Annars kommer huvudvärken!! Nu har jag haft huvudvärk i en vecka, men det kan ju inte bero på maten tycker jag men jag vet inte, jag försöker att dricka men det glömmer jag oxå bort. Så jag måste verkligen skärpa till mig vad det gäller allt med maten att göra. Jag har iaf. blivit bättre på att äta frukt, jag äter mycket vindruvor men bananer får jag tyvärr ont i magen av;(

Annars ser väl livet ut lite som en berg och dalbana. Mitt jobb håller på att krångla med hot om permitteringar och massa skit så man blir så trött på att känna oro varje dag över hur det skall sluta. Kroppen och min fibro har gett sig tydligt tillkänna och det blir jag så arg över, jag kan liksom aldrig acceptera min vän "fibron" hur jag än försöker! Men jag ser ju tydligt sambanden mellan stress och värk och depp!!

Något som är kul och som jag verkligen uppskattar är att min vikt fortfarande går neråt;)

Denna vecka visade vågen: 88,2kg det blir -1,3kg totalt
-16,5kg........
Ha det gott alla mina vänner kramar Mig;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3