måndag, april 27, 2009

FRISK SKRIVEN;)


Nu är sjukskrivningen över och jag startade min arbetsdag med långledigt, så jag börjar att jobba den 1 maj. Jag var på återbesök hos doktorn förra veckan, allt var bra tror jag de tog ett blodprov men ingen har ringt så det är väl ok hoppas jag. Jag fick ställa mig på vågen och de mätte midjan som gav ett mått på -16 cm! Jag var lite besviken på återbesöket dr fråga om allt var bra jag fick säga min mening vi prata väl i 1½ min sen sa han nu får du prata med sköterskan om du undrar över något, vi ses om 1 år.. Inte mycket engagerade där direkt. Jag sa som det var att jag har fortfarande svårt att äta och dricka,har lätt illamående och trött,men annars är allt bra. Jag fick magmedicin som skall ta bort illamåendet och få mig att kunna äta/dricka mera så då blir jag nog piggare.


Motionen har varit lite sämre med eftersom min rygg strejkar just nu,den värker och jag har legat i 2 dagar för att jag varken orkar eller kan göra så mycket..Jag hoppas på bättring snarast så jag kommer igång ordentligt med träning. Har tänkt mig att börja träna lite smått på vårt träningscentrum här i staden.
Jag hoppas att min "fibro" kropp godkänner detta bara att träna,vi får se!

Det är lite oroligt runt mitt arbete just nu,det är väl som på de flesta arbetsplatser nu, massa indragningar,uppsägningar,permitteringar på gång. På mitt arbete har de redan hunnit försöka säga upp mig och ångrat sig, men nu är det på gång igen med antingen uppsägningar eller permitteringar. Jag är sist in så då blir jag först ut!! Men de håller på med förhandlingar efter förhandlingar så man får bara vänta vecka efter vecka för att få något besked. Nästa förhandling är den 4/5 så då får vi se vad som händer med mig?! Men denna gång orkar jag inte tänka på saken, blir jag uppsagd så var det väl inte meningen att jag skulle jobba där.. Sånt är livet;(


Ok vad sa veckans våg denna gång=
86,7kg, -1,5 totalt -18kg ;)
Det går ju rätt hyfsat tycker jag, vad tycker ni??


Kramar Mig!!

2 kommentarer:

  1. Härligt att viktnedgången går så bra. Och vilken söt bild på sidan med tussilagona som verkligen kämpat sig upp ur gruset/asfalten! De är styrka.
    Kämpa på du Maria, och jaa jobb situationen för oss alla är ju oviss. Jag vet inte heller hur det blir.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Så himla bra vikt nedgång!!!!!!!:) Grattis

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3