tisdag, maj 05, 2009

Jag har ett MÅL!!!!!




Ny vecka och jag har börjat arbeta igen;) Det gick som en dans, var som om jag aldrig hade varit därifrån.. Jag mjukstartade med en halvdag och körde sen igång på allvar men "lätt som en plätt" Fortfarande har vi inte fått besked om hur framtiden kommer se ut. Det var nya förhandlingar igår måndag men det blev inget vettigt sagt nu heller. Så på torsdag får vi se om det blir något bestämt!! Jag börjar riktigt fundera på vad dessa högre chefer har i huvudet, att köra med oss arbetare på detta förnedrande sätt är så otroligt makalöst. De har ingen empati eller moral överhuvud taget!!! Jag är riktigt ledsen och besviken på att se hur ett företag kan få drivas på detta vis;(
Jag försöker att inte tänka på min framtid och försöka inse att det som händer det händer och någon mening är det i det hela men det är lite svårt, att tänka så!
Men skitsamma nu lägger vi ned jobb och sånt skit...


Jag har ett Mål med min vikt. Till februari 2010 så skall min viktnedgång vara klar... Det känns kanske länge men det skall ta tid för att kroppen skall kunna hänga med. Självklart skulle jag vilja gå ned fort, jätte fort men det är tålamod som gäller!!
Hur mycket har jag tänkt gå ned, vad är målet där?
Jag vill gå ned till 68kg då ligger mitt BMI på 23,8. Nu har jag ett BMI på 29,8.
BMI=
19: Undervikt
19-25: Idealvikt
25-30: Övervikt
30<: Fetma
År 2004 var jag med i Viktväktarna, jag var jätte duktig blev guldmedlen.. Jag gick ned 35 kg och vägde den 6/5-2005 68 kg. Då gifte jag mig!!
Det var en vikt som kändes helt ok och jag trivdes rätt bra i den...Tills jag inte kunde motstå att börja äta massa onyttigt igen..Det tog inte lång tid att gå upp hela skiten igen. Men denna gång skall jag klara det, nu har jag ju gjort en sån drastisk och påkostat operation så det ska fungera denna gång!!!
Då skall vi ta dagens vikt:
85,5 kg -1,2 kg totalt -19,2 kg.
Kvar till 68 kg + 17,5 kg.


Ha det så gott i veckan../Kramar Mig!!




1 kommentar:

  1. Klart du kommer att lyckas & behålla denna vikt denna gång för du har inget annat val, du vill inte gå försöka gå ner 35 kg igen och dessutom vill du inte göra en ny op.!
    Massa Vår kramar Annakarin

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3