tisdag, maj 26, 2009

Vi är med Husvagn;)




I dag skall jag börja med det positiva, Vi är med husvagn. Äntligen har jag fått gubben att gå med på att köpa en husvagn, jag har velat haft husvagn en längre tid, eller ett torp. Bara jag kommer ut!! Vi bor i lgh och solen skiner fram till klockan ett på balkongen sen är det slut. Vi får inte grilla på balkongen och vi har en tjurig dam ovanpå som klagar på tobaksröken.. (Gubben röker). Så vi känner oss så instängda nu när soldagarna kommer och vi känner grilldoften från villaområdena. Nej, det orkade vi inte med så ut och kolla husvagn. Vi hittade en på husvagns butiken här i staden, en gammal men naggande god. Cabby-87. En sån fin och välfungerande "knullburk" som det även kalla,hihihi!! Vi var ute i helgen (ons-sön) låg på en camping och bara myste. Grilla i mängder och satt å spelade kort och myste hela tiden. Kan det bli bättre?!!


I dag så var det min sista arbetsdag, jag skrev på pappret och sen gick jag hem. Uppsägningstiden får jag gå hemma, rätt skönt tycker jag. Just nu känns det inget kul att gå där på fabriken och sopa när man vet att man endåså skall sluta jobba. Så nu går jag hemma och släpar mina fötter och hur länge jag kommer få göra det "vette bara gudarna"!!
Hur jag känner det rent känslomässigt så skall jag inte ljuga, det är skit tungt och jag mår inte så vidare bra över tanken att få gå här hemma och sättas under press att söka jobb och timvika än här och än där!! Men det är så det är just nu inget att göra mera.


I går fick jag ännu en chock, jag fick ingen lön!! För det första hade lönekontoret fibbla till det så ingen på jobbet fick lön..Men under dagen fixa de det. Men jag fick ingenting! Jag har ju varit sjukskriven i 8 veckor när jag gjorde min op, så min arbetsplats hade betalat ut lön i mars som jag inte skulle ha tydligen och nu korrigerat detta, så nu fick jag ingen lön alls. Men med facit i handen så skulle jag alltså inte fått pengar i mars så då skulle jag ha setat i samma sits som jag gör i dag!! ingen lön, fattar NI vad det innebär?? Massa tusenlappar mindre och hur ska detta gå:( Tur så har jag en snäll mamma som jag fick låna av men nu ryker mina surt förvärvade skattepengar som jag skulle ha till att sanera lite ekonomi med inför uppsägningen. Om vi säger som så, så flyter ingenting på riktigt bra just nu!


Men jag är iaf..glad jag har en husvagn;)
Är det någon som kan rekommendera någon bra, mysig camping till oss så tackar vi för det.



Vågen:
81,9 kg -1,6 kg,
totalt -22,8 kg
+13,9 kg kvar.


Ha det gott mina medmänniskor;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3