måndag, mars 09, 2009

Återbesök!






Måndag..
Vikt: 96,4 kg - 8,3kg
Äntligen dags för återbesök och ta bort stygn, samt få info. om vidare mat intag.
From. i dag får jag äta pure och knäckebröd;) När hon sa knäckebröd kom tårar i mina ögon snacka om att man är sjuk..Knäckebröd,att få tugga något, åhhhh helt underbart;)
Ja, jag nöjer mig med lite just nu!!
De rekommenderade att köpa en 5-mån barnmatsburk för att se vilken konsistens de vill att maten skall vara. Jag for direkt efter sjukan till affären köpte en burk och åt den till lunch, jaja barnmat e inte gott men jag krydda på och fick i mig det..Värsta är törsten, men man får inte dricka i samband när man äter då kan man få ont i magen. Så antingen dricker man ½ timma innan eller ½ timma efter, men jag brukar ta en isbit att suga på det lättar på den värsta törsten.

Sköterskan plockade stygnen, det kändes knappt någonting nu med de häftklämmorna de plockade bort,helt otroligt. Sköterskan berättade att de har en liten apparat som är som en liten symaskin som syr över såret. Så smidigt att få dit och smidigt att plocka bort.
Jag fick stripes och en tejpbit på, nu skall detta sitta på i 1 vecka sen är det klart. Jag skall tänka på att inte sola ärret utan måste ha en tejpremsa över isf. Detta gäller det första året. Inga problem tänkte jag för jag brukar inte sola magen hehehhe..

Nu får jag gå ned från 9 mål till 7 mål om dagen fortfarande blir det en massa ätande men det blir lite lättare hoppas jag;) Varje måltid skall nu innerhålla 1½dl-2dl. jag får äta gröt,fil,pure,knäckebröd.. Ska bli så kul att gå över på detta och det skall hålla på i 2 veckor.



Sätter in några foton så ni får se om det märks någon skillnad på mig, min gubbe säger att det märks i ansiktet att jag gått ned och händer,fötter..alltid något:)






Ha det gott kramar Mig!

1 kommentar:

  1. Gjorde en sådan operation för ca:9 år sedan. Är jätte nöjd. Lycka till och ta det lungt och kyssna på doktorn.
    Kram Björklyan

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3