torsdag, mars 19, 2009

Energin smyger sig sakta på;)


Något piggare är jag;) Kanske beror det på att solen har velat visa sig för mig ett par dagar, man börjar få vårkänslor! Så mycket solen kan göra egentligen,man blir genast på bättre humör och känner för att fixa och dona hemma..


Läkningen i magen går bra, jag känner mig mycket mer rörlig och i dag är första dagen jag har satt på mig jeans efter op. det stramade inte och jeansen satt hemskt bra på mig, inte som några korvskinn som de gjort tidigare...


Mat och dryck intaget är det fortfarande si och så med.. Jag försöker att äta alla måltider det skall vara sju stycken men det är svårt och mängden som det skall vara 1½-2 dl är det inte!! Men jag tänker som så att bara jag äter målen och får i mig lite..så blir det bättre framöver. Jag tror att jag kommit lite bakefter eftersom jag var så dålig första veckan,så allt är lite framflyttat med mina intag...Men dock kommer jag börja till helgen att prov äta vanlig mat;)


Jag längtar till sommaren och hoppas på att viktnedgången har gått bra så man kan får ha lite härliga sommarkläder på sig.. Bikini blir det inte tal om men iaf. kanske någon snygg kjol och shysst top till.. Tänka sig att få kunna klä sig lite mer modernt..Jag tycker att kläder i "big size" ofta är så töntiga...

Sen har jag en stor dröm och det är att få komma till Thailand...kanske jag någon gång kan spara ihop pengar och komma dit med familjen;) Men det får bli när jag är färdig med min viktresa och känner mig säker i denna op. som jag genom gått.


En fråga till alla som genom gått denna op. gastric by-pass=

Hur ser det ut för Er och mat intagen? äter ni alla sju mål och äter Ni fortfarande långsamt som typ 40 min? För enl. sjukhuset skall man ju äta på så lång tid, men maten blir kall och vilket jobb accepterar flera raster a' 40 min?? När jag ifråga satte detta på sjukhuset så sa de att det gäller att planera!!! Hur??????
Ha d' gott/kramiz Mig:)

1 kommentar:

  1. Jag äter på mellan en kvart (kokt ägg tex) och en halvtimme/fyrtio minuter (kyckling och cous cous tex) Äter frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis och mellis. Du kommer snart att känna in hur du ska äta. Jag är fortfarande inte uppe i den mängd man ska äta per gång, mår apa då. Men är säker på att det kommer.

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3