tisdag, mars 24, 2009

Vanlig mat på intåg....

Vårpromenad på femöre..
Tisdag....

Jag äter nu vanlig mat;) Snacka om att jag är glad för det, att få tugga ordentligt och kunna bättre planera våra gemensamma middagar.. Nu äter vi lika igen,jippi. Hela familjen får nu följa mig och min smal mat variant och det skadar inte för någon...Det som känns jobbigt nu är fortfarande alla dessa mål och dess planering, jag får inte i mig rätt mängd mat/dryck ännu men jag kämpar..Maten smakar inte direkt för mig och jag har ett lätt illamående hela tiden, men jag hoppas på att allt sånt rättar till sig framöver..
För må illa vill jag inte göra livet ut!!


Jag har tidigare skrivit att jag skall nu banta livet ut, men vill korrigera det lite granna det var en sköterska som uttryckte sig så till mig och det etsade fast sig i min hjärna och det gav mig en dålig klang.. Jag fick hjälp av en annan tjej som gjorde denna op i stort sett samtidigt som mig att tänka om. Tack Lotta för det!! Nu är det färdig bantat för mig jag äter mindre portioner och jag äter så jag blir mätt så jag bantar inte....


Något jag har svårt för är att komma ut regelbundet, jag försöker att komma ut ordentligt varje dag men så blir det inte. Jag har konstiga anledningar till att inte komma ut, trött,depp,kallt.. alltså inga vettiga anledningar förutom ren slöhet!!! Jag vill ha en hund, jag har en hund men det har fått flyttat till min mamma för att hunden (Stumpan som hon heter) är gammal och klarar inte av att gå i trappor vilket vi har upp till min lgh... Men jag vet att har jag hund så kommer jag ut för att jag måste!!!!!! Men vad är hindret jo min gubbe;( han vill inte.. Och alla i familjen måste vara överens om hund i så fall..


Som Ni ser har min viktnedgång börja stannat av sig och det är helt riktigt det ska den så det är inget som är fel. Nu hänger kroppen med lite bättre både fysiskt och psykiskt! Viktnedgång som är normal är ½-1 kg per vecka. Jag har gjort viktabell här hemma och en viktkurva för att hålla koll på hur vikten komma ändra sig. Jag mäter mig oxå i måttband och där har jag märkt stor skillnad bara på en månad. Det är riktigt bra att mäta sig med måttband, för i bland så kommer vikten inte visa någon förändring eller kanske rent av att man gått upp en del men tänk då på att fett har försvunnit och förhoppningsvis bildar kroppen mera muskler och muskler väger.....


Jag vill bara tacka alla som ställer upp på mig och uppmuntrar mig när det känns tungt och motigt, tack alla som finns i min närhet.


Bye kramiz mig!!


3 kommentarer:

  1. Hund kan du låna av mig jag har 6 st ;) så inte behöver Ni köpa hund inte !! Det är bara att låna varje dag, jag behöver all hjälp jag kan få, Sky är så lätt att ta ut på en promenad så ta vägen förbi oss så tar du med en hund på vägen, lätt och bekvämt dessutom billigt och bra ;) Skönt att allt går bättre med mat osv. Kram Annakarin

    SvaraRadera
  2. Fortsätt kämpa ! Det kommer en dag då allt känns oki igen och livet leker!!!!!!
    // en till som går hamma med berg och dalbana...anette

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, vad kul o hitta dig här, vi bodde på samma gata som små, nyponvägen rättare sagt, Lotta heter jag! kollat på din blogg o måste säga att det är kul med någon som visar sådant många aldrig skulle göra, hoppas du mår bättre o att du lyckas med det du vill kram Lotta

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3