söndag, mars 15, 2009

Fy farao vilken låg helg;(



Det har pratats om att man skulle kunna få lite "depp" perioder och japp hela helgen har jag legat i min säng i sovrummet och glott på tv, inte orkat eller velat göra något annat. Kroppen har strejkat totalt fick mig en rejäl genomkörare av värk och smärta, illamående och ledsen!!
Ingenting ville jag göra inte ens orkade jag prata med familjen, jag ville helt enkelt bara krypa ned under täcket. På fredagen var jag dessutom så utomordentligt arg, på ingenting (vad jag vet). Grejen är den att jag brukar inte vara arg, det är mycket sällan, så att känna denna ilska och frustration som min kropp kände var riktigt otäckt. Men saken är det att jag vet inte varför jag har kännt så här!??? Är det så att allt har kommit i kapp mig, att jag har gjort denna operation och att nu är det gjort, nu har jag satt mig i denna livslånga bantning? Operationsingreppet, där man är helt utlämnad i främmande händer och där jag inte kunde ha kontrollen kommit ikapp mig. Jag har känt sån ångest, ilska och ledsamhet. Någonting i mitt undermedvetna har kommit i kapp mig på något vänster;(


I dag söndag lyckades jag kravla mig ur sängen och göra vettiga saker, som att tvätta bilen,handla och ta en längre promenad!!

Mitt sinne det svackar från dag till dag och det hoppas jag att alla som gör denna gastric by-pass operation är medvetna om att det kan vara svårt psykiskt. Jag förstår nu varför att de inte vill operera labila personer, "attans" att man måste ha ett psyke av stål!!
Ärligt riktigt ärligt så var jag inte riktigt beredd på detta för ingen läkare har talat om det för mig, utan andra op. personer och det tackar jag för.
Men superkvinnan som jag är så knäcker det inte mig,jag står ju nu på mina fötter igen;)


Nu har jag bara 1 vecka kvar på pure'tiden sen så är det dags för vanlig mat igen!!
Måste berätta om min portion på ett uteställe jag och familjen var på, orkade inte laga mat och vi hade lovat minstingen att äta där så jag hängde på.. Jag har satt in en bild så ser NI vad jag (det är högen till höger)äter. Hahah men jag orkade inte ens äta upp det!!!
Satte in bild på min mage oxå tog bort tejp och stripes i dag och jag är nöjd..


Så jag får avsluta med varningstext för er som är känsliga att blunda:)


Ha det gott/kram jag..

3 kommentarer:

  1. vad fint det ser ut o vad smal du blivit, nu ser man ju midjan :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Glömde säga när vi sågs vad smal du blivit! Syns på hela dig! Men förstår att det är en kamp..varma kramar nettan

    SvaraRadera
  3. har nyligen gjort en GBP vissa dagar mår jag så illa... jag är iaf glad att jag slipper flyta och slipper genomlida puré mat också. flöt 11dagar innan operation och de räcker för mig =)

    hoppas att allt känns bättre sent

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3