onsdag, mars 04, 2009




Onsdag morgon;)
Jag har slagit upp mina ögon och kännt efter hur jag mår i dag. Känner mig rätt pigg i dag så det verkar som jag är en varannandags människa.


Vätska får jag inte i mig som jag ska men jag har gett upp tanken och äter så gott det går, känns bättre så. Jag är trött och slut men ska försöka mig på en lite prom. i dag.
Jag har skapat lite kontakter med andra som gjort denna op och det känns jätte bra att kunna få bolla tankar och funderingar med andra som sitter i samma sitts som mig.
På nätterna har jag väldigt ont i bröstbenet som ine riktigt vill ge med sig;(

Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare men i min sjukdomsbild tillhör fibromyalgi oxå så jag kommer ta upp en del av den bilden i min blogg.
Läkarna är ju inte så värst snälla under en operation har jag ju förstått och när man har "fibro" så blir det ju inte bättre av all hårdhänthet som drabbats mig nu under op!!
Jag känner av det i hela min kropp..

Jag känner mig rätt vilsen! från ena stunden till den andra kan jag gå från ett skratt till tårar som rullar på min kind..
Det är mycket nu som skall hänga med i min kropp och speciellt hjärnan skall ju ställa om sig.
Sockerberoende som jag har, håller nu på med av-vänjning. Jag har riktiga abstinens i bland.
Sjukhusen borde faktiskt hjälpa till innan op att försöka ställa om tankebanor trappa ned på sockret. Nog för att jag verkligen försökte själv men det hade inte skadat med hjälp. Vad jag nu har satt mig i är en evighetslång bantning.

Jag ångrar mig inte ett dugg utan ser verkligen fram emot när kilona börjar rasa och när jag kan få gå till affären och köpa mig snygga kläder, ska bli så kul..
I dag skulle jag träffa en grupp kvinnor som jag gör 1 ggr/vecka men jag orkar inte känns jätte tråkigt men så stark är jag inte,men jag saknar dem så mycket;( Men till nästa vecka skall jag vara stark igen..

Här hemma ser jag så mycket saker som skulle behövas göra,men som kroppen är nu så kan man ju inte böja sig ned ens för att ta upp något från golvet såret stretar emot.
Jag blir frustrerad av att inte kunna göra något direkt vettigt, men är så glad att jag har datorn som jag kan leka med.
Kramar Mig..
Foto:av maria en dag vid mitt älskade hav..

1 kommentar:

  1. Hej
    Ville bara säga att jag också lider av fibro och opades den 18:e feb detta år. Märkt att det tar lite längre tid för mig än för dom andra som är opade att komma igång. Men det går hela tiden åt rätt håll och det är ju huvudsaken.
    Vill du växla några ord finns jag på alexzandra@hotmail.com.

    SvaraRadera

Var god och respektera varandra skriv aldrig något kränkande eller osmakligt på min sida <3